SafePlay

Du skal have kontrol over dit forbrug

Vi ønsker at du skal have kontrol over dit forbrug

Fordi det handler om hygge, så er valget helt dit.

Du vælger både hvor meget tid, og hvor mange penge du vil bruge her hos tombola

Dog er det vores erfaring at ansvarligt spil er den eneste måde man kan hygge sig på.

Af den grund, tilbyder vi en række værktøjer som du kan bruge til at begrænse hvor meget du bruger, så det forbliver en sjov hobby.

Husk at held er flygtigt, det kommer og går, så når heldet ikke er på din side så er det bedste du kan gøre, at tage en pause.

Kun for personer over 18 år

I Danmark er det ulovligt for personer under 18 år at spille for penge eller gamble.

tombola tager aldergrænsen seriøst. Du skal være fyldt 18 år for at registrere en konto hos os og spille på vores side.

Vi forebeholder os retten til at bede om ID og vi kan midlertidigt lukke en konto indtil vi har modtaget denne information. Indsatser lavet af personer under 18 år kan blive gjort ugyldige.

tombola tilbyder en underholdningsservice, som kun er egnet til personer, der er fyldt 18 år. Vi vil gerne have at du har adgang til vores side med ro i sindet. Derfor, hvis dine børn eller andre mindreårige har adgang til din computer, så er det vigtigt at kontrollere hvilket indhold de har adgang til. Vi har nogle tips til hvordan du kan gøre.

Hvis et barn skal bruge din computer, telefon, eller tablet, så luk tombolas side eller app helt inden du deler din computer.

Indtast ikke dit kodeord mens et barn kigger på. Hvis du har mistanke om at nogen kender dit kodeord, så kan du ændre det på ”Opdater mine oplysninger” sektionen på ”min konto” siden.

Lad aldrig et barn bruge din tombola-konto, også selvom der er gratis spil som du tror de vil kunne lide.

Hvis du har mistanke om at et barn har adgang til din tombola konto, så ring til os på vores gratis telefon 80 88 00 62. Vi vil gå ind i sagen, og tage de nødvendige forbehold. Husk at under ”transaktionshistorikken” på din konto hos tombola kan du se alle kontobevægelser, inklusiv spil, indsatser, osv.

Der er også forskellige forældre apps til din mobil eller tablet:

Kids Place

Kaspersky SafeKids

Norton Family Parental Control

Der er også en række tredjeparts programmer som forældre kan bruge til at holde øje med og begrænse adgangen til internettet på computeren:

Netnanny

Cybersitter

Cyberpatrol

Et sikkert og kontrolleret miljø

Her hos tombola ønsker vi at du hygger dig med os, hvad enten du chatter med CM’erne og spillerne i chatten, eller når du spiller vores spil.

Men altid med eftertanke!

Læs videre og opdag de forskellige muligheder vi har for at du kan spille både sikkert og ansvarligt, så kontrollen over dit spil forbliver hos dig.

Husk: Spil fordi det er sjovt, og hvis du ikke hygger dig, så er spillet slut.

Vi går ind for mådehold og gennemsigtighed

Vi går ind for mådehold og gennemsigtighed

Den bonus du modtager når du indsætter, er din indtil du bruger den eller vælger at lukke din konto.

Vi værdsætter alle vores spillere og derfor har vi ikke et VIP program.

Du kan ikke købe plader på forhånd.

Du er velkommen til at logge ind og chatte, også selvom du ikke køber plader eller strimler.

Og husk: hyg dig på en ansvarlig måde!

Indbetalingsgrænser

En spiller skal sætte en indbetalingsgrænse, før der kan spilles. Her hos tombola er det obligatorisk at sætte en indbetalingsgrænse som del af oprettelsen af en konto.
I denne sektion kan du sætte en maksimalt beløb, som du ønsker at kunne indbetale. Når du opretter din konto, skal du vælge en daglig, ugentlig eller månedlig indbetalingsgrænse. 

Vi anbefaler en maksimal ugentlig grænse på 2.500,00 kr. Det maksimale beløb, du kan sætte din ugentlige indbetalingsgrænse til er 5.000,00 kr.  

Når du laver din første indbetaling, kan du indbetale minimum 100,00 kr.  

Alle efterfølgende indbetalinger kan være på minimum 100,00 kr. og maksimalt 5.000,00 kr. (hvis ikke en lavere personlig indbetalingsgrænse gælder). 

Hvis du allerede har 2.500,00 kr. på din konto, hvorfor så indbetale yderligere? 

For at sætte din personlige indbetalingsgrænse, skal du blot logge ind, gå til “Min konto” og klikke på SafePlay og “Indbetalingsgrænse”. Du kan sætte følgende indbetalingsgrænser: 

  1. Daglig indbetalingsgrænse - du kan sætte grænsen til maksimalt 5.000,00 kr.  
  2. Ugentlig indbetalingsgrænse- du kan sætte grænsen til maksimalt 5.000,00 kr.  
  3. Månedlig indbetalingsgrænse- du kan sætte grænsen til maksimalt 20.000,00 kr.  

Hvis du sænker din indbetalingsgrænse, vil ændringen ske øjeblikkeligt.  

Hvis du hæver din indbetalingsgrænse, vil der gå 24 timer, før den nye grænse bliver aktiv. Du kan annullere en ændring af indbetalingsgrænse inden for denne 24 timers periode.  

Ved ugentligt menes mandag til søndag. Ved månedlig menes fra første dag i en måned til sidste dag i en måned.

 

Cool off

Du kan udelukke dig selv midlertidigt i en periode på enten 24 timer eller 30 dage ved at vælge en cool off 

Du kan gøre dette ved at gå til “Min konto”, klikke på “SafePlay” og vælge “cool off”.  

Din konto vil derefter være utilgængelig i den valgte periode. 

Når din cool off er udløbet, har du uden problemer adgang igen, og alt på din konto vil være præcis, som da du efterlod den. Hvis du i mellemtiden vil have udbetalt din saldo af rigtige penge til din valgte betalingsmetode, kan du kontakte Kundeservice for yderligere hjælp.  

Selvudelukkelse

Hos tombola skal alle have det sjovt med at spille vores spil. 

Vi er dog også bevidste om, at nogle spillere gerne vil begrænse eller helt stoppe med at spille. 

Derfor tilbyder vi selvudelukkelse, som et værktøj til spillere, der gerne vil lukke deres konto i en periode på tre (3), seks (6) eller tolv (12) måneder og permanent. For at gøre dette, skal du blot logge ind, gå til “Min konto” og klikke på “SafePlay”. Alternativt kan du kontakte vores Kundeservice gratis på telefon 80 88 00 62, via Live Chat eller e-mail. Alle tombolas kundeservicemedarbejdere modtager regelmæssig uddannelse om spilleafhængighed og emner relateret til social ansvarlighed. 

Når du vælger at selvudelukke, har du ikke mulighed for at modtage bonusser eller tilbud, som vi tilbyder i den periode selvudelukkelse varer. Inden for to dage efter selvudelukkelse vil du desuden blive udelukket fra alt marketingsmateriale, som vi sender ud. 

Intet yderligere marketingsmateriale vil blive sendt til dig, før selvudelukkelsen er ophørt, og du har anmodet om adgang til vores hjemmeside igen. Hvis du vælger at blive permanent udelukkelse på hjemmesiden, vil den være permanent, og vi vil aldrig genaktivere din konto uanset årsag.  

Når du har valgt en selvudelukkelse, vil din konto være spærret i den valgte periode, og du vil ikke længere have adgang til spillene eller nogen funktioner under “Min konto”. 

Vi vil refundere din resterende saldo i overensstemmelse med vores udbetalingsbetingelser. Når din anmodning om selvudelukkelse er lavet, kan beslutningen ikke ændres. Bemærk, at tombola beholder informationer om alle selvudelukkede konti, inklusive betalingsmetoder og alle selvudelukkelsesaftaler i selvudelukkelsesperioden. 

Når en spiller beslutter at selvudelukke sig hos tombola, henviser vi desuden via et link til Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS): dette register af selvudelukkede personer er bestyret af Spillemyndigheden i Danmark og er for alle danske spillere, som har frivilligt udelukket sig selv midlertidigt eller permanent fra online spil og kasino i Danmark. 

Der kan findes mere information om ROFUS i det næste afsnit.  

Hvis du vælger at genåbne din konto efter selvudelukkelsen er udløbet, skal du kontakte Kundeservice via telefon. Tombola forbeholder sig retten til at tilføje en minimums cool off på 24 timer, inden vi genaktiverer din konto. Hvis en sådan 24 timers cool off er tilføjet, har du stadig mulighed for at fortryde genaktiveringen. Hvis du vender tilbage efter en selvudelukkelse på tre (3), seks (6) eller tolv (12) måneder er udløbet, vil din indbetalingsgrænse blive sat til din tidligere grænse. 

ROFUS - Vejledning til spillere

Spil og gambling er en fritids- og underholdningsaktivitet. Der er dog en risiko, hvis det ikke bliver gjort ansvarligt. Som enhver anden aktivitet, der indeholder spænding og forventning om det uforudsigelige, kan det skabe afhængighed. WHO betragter spilleafhængighed som en lidelse karakteriseret ved impulsivt og gentagende spil på en måde, der dominerer en persons liv på bekostning af familie, socialt liv, arbejde, værdier og forpligtelser. Hos tombola har vi en politik om proaktiv identifikation og forebyggelse af enhver risikovillig opførsel. Vi bliver aldrig trætte af at gentage: Hvis ikke det er sjovt at spille, så er det ikke underholdning. 

ROFUS er Spillemyndigheden i Danmarks register over selvudelukkede personer. 

Hvis du ønsker at selvudelukke dig midlertidigt eller permanent fra gambling i Danmark, kan du registrere dig frivilligt hos ROFUS med NemID. 

Du kan finde mere information om ROFUS på www.rofus.nu eller ringe på telefon 72 38 60 20. 

Spillepause – En udelukkelse på 24 timer.

Tidsbegrænset udelukkelse – En udelukkelse på 1, 3 eller 6 måneder.

Permanent udelukkelse – Permanent udelukket medmindre spilleren anmoder Spillemyndigheden i Danmark om at få udelukkelsen ophævet. Ophævelse af udelukkelsen er ikke mulig før 1 år og 7 dage efter registrering.

Yderligere information om spilleafhængighed er tilgængeligt på Spillemyndighedens hjemmeside https://www.spillemyndigheden.dk eller på telefon 72 38 60 20. 

Gambling hjælpelinje og støttecenter

StopSpillet er Spillemyndigheden i Danmarks nationale hjælpelinje om spilleafhængighed. 

StopSpillet er for alle, der har brug for hjælp og vejledning om ansvarligt spil og spilleafhængighed.  

Du kan finde mere information om StopSpillet  www.stopspillet.dk eller ved at ringe til telefon 70 22 28 25. 

I flere forskellige dele af landet findes der ligeledes støttegrupper, hvor spilleafhængige og pårørende kan mødes, få støtte og dele oplevelser med spilleproblemer. 

Du kan også søge finde hjælp hos din kommune eller regionens sundhedssystem. 

Yderligere information om behandlingscentre for spilleafhængige kan findes på www.spillemyndigheden.dk/gratis-behandling-af-spilafh%C3%A6ngighed-ludomani 

Center for Ludomani 

Center for Ludomani er Nordens største center for behandling og forebyggelse af spilleafhængighed. De tilbyder gratis, professionel behandling til personer med spilleproblemer og deres nærmeste pårørende. Behandlingen tager udgangspunkt i den kognitivt orienterede misbrugspsykologi.  

https://ludomani.dk/

Gambling Therapy tilbyder online vejledning for personer bosat uden for Storbritannien med spilleafhængighed og problematisk adfærd. Yderligere information kan findes på www.gamblingtherapy.org.  

Snak med os

Alle tombolas kundeservicemedarbejdere modtager regelmæssig uddannelse om spilleafhængighed og emner relateret til social ansvarlighed. Vi kan også henvise til steder, hvor du kan få hjælp.  

Sådan kontakter du os:  

Vi er tilgængelige: 

Mandag til fredag fra kl. 08:00 til 00:00 

Lørdag og søndag fra kl. 12:00 til 00:00 

Risiko ved gambling

Spilleproblemer og gambling kan yde skade på forhold, finanser, og sundhed. Problemerne kan påvirke både dem der spiller for meget, men også deres familier, venner og samfundet.

Det er ikke ualmindeligt at gambling kan have a negativ påvirkning på ens følelsesmæssige helbred. Det kan være både i form af depression, vrede, eller følelser af skam og skyld mod en selv, så vel som andre omkring én. Det kan også være at man har det så dårligt at man tænker på at skade sig selv. Det er vigtigt at sådanne tanker tages seriøst. Uanset hvad du har gjort, så behøver du ikke have det dårligt – der findes hjælp.

For mere information klik her: https://www.stopspillet.dk/

SafePlay Test

Har du et spilleproblem? 

Bliver du væk fra arbejde eller uddannelse for at spille? 

Spiller du som flugt fra et kedeligt eller utilfredsstillende liv? 

Når du løber tør for penge, mens du spiller, føler du så fortvivlelse og trang til at spille igen hurtigst muligt? 

Spiller du til den sidste krone er væk - selv pengene til busbilletten hjem eller en kop kaffe? 

Har du løjet for at dække over, hvor mange penge eller hvor meget tid du har brugt på spil? 

Har andre kritiseret, at du spiller? 

Har du løjet, stjålet eller lånt penge til at spille for eller afbetale spillegæld? 

Er du tilbageholdende med at bruge “spillepenge” på andre ting? 

Har du mistet interessen for familie, venner eller andre fritidsinteresser? 

Når du taber, føler du så, at du bliver nødt til at vinde det tabte tilbage så hurtigt som muligt. 

Får skænderier, frustrationer og skuffelser dig til at ville spille? 

Føler du dig deprimeret eller har selvmordstanker på grund af spil? 

Hvis du har svaret ja til flere af ovenstående spørgsmål, så er det sandsynligt, at du har udviklet spilleafhængighed. Hvis du ønsker råd, vejledning og støtte, så kontakt StopSpillet. 

OK
Aflyse